Algemene voorwaarden Repaircafe Losser

E-mail:

website: repaircafelosser.nl

 

Definities

1. Repaircafe Losser : Gilde Losser, gevestigd te Losser onder KvK.nr 72630949

2. Klant: degene met wie Repaircafe Losser een overeenkomst is aangegaan.

3. Partijen: Repaircafe Losser en klant samen.

4. Consument en klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.

 

Toepasselijkheid algemene voorwaarden

1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellinge, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Repaircafe Losser.

2. Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.

3. Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit.

Prijzen

I. Alie prijzen die Repaircafe Losser hanteert zijn in euro's, zijn inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.
2. Alie prijzen die Repaircafe Losser hanteert voor zijn producten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan Repaircafe Losser te alien tijde wijzigen.
3. Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die Repaircafe Losser niet kon voorzien ten tijde van bet doen van de aanbieding c.q. het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.
4. De consument heeft bet recht om een overeenkomst te ontbinden als gevolg van een prijsverhoging zoals bedoeld in lid 3, tenzij de verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.

 

Betalingen en betalingstermijn

 

1. Repaircafe Losser mag bij bet aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van bet overeengekomen bedrag verlangen.

2.De klant dient betalingen achteraf binnen 7 dagen na levering le hebben voldaan.

3. Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de klant bet overeengekomen bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn beeft voldaan, bij van rechtswege in verzuim en in gebreke is, zonder dat Repaircafe Losser de klant een aanmaning hoeft te sturen c.q. in gebreke hoeft te stellen.

4. Repaircafe Losser behoudt zich bet recht voor om een levering afhankelijk te stellen van onmiddelijke betaling dan we[ een zekeheids telling te eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.

Betalingen en betalingstermijn


Product en worden direct afgerekend in de winkel.

Gevolgen niet tijdig betalen

l. Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is Repaircafe Losser gerechtigd de wettelijke rente van 2% per maand voor niet-handelstransactie s en de wettelijke rente van 8% per maand voor handelstransacties in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
2. Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan Repaircafe Losser
3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
4. Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag Repaircafe Losser zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.
5. In geval van liquidatie , faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van Repaircafe Losser op de klant onmiddellijk opeisbaar.
6. Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Repaircafe Losser , dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan Repaircafe Losser te betalen.

 

Recht van reclame

I . Zodra de klant in verzuim is, is Repaircafe Losser gerechtigd het recht van reclame in te roepen ten aanzien van de onbetaalde aan de klant geleverde producten.
2. Repaircafe Losser roept het recht van reclame in door middel van een schriftelijke of elektronische mededeling.
3. Zodra de klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, dient de klant de producten waar dit recht betrekking op heeft, onmiddellijk te retourneren aan Repaircafe Losser , tenzij partijen hierover andere afspraken maken.
4. De kosten voor het terughalen of -brengen van de producten komen voor rekening van de klant.

 

 

Herroepingsrecht

l. Een consument kan een online aankoop gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van reden ontbinden op voorwaarde dat:

⦁ het product niet is gebruikt
⦁ het geen product is dat snel kan bederven, zoals voedsel of bloemen
⦁ het geen product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast
⦁ het geen product is dat niet kan worden teruggestuurd om hygiénische redenen (ondergoed, badkleding, enz.)
⦁ de verzegeling nog intact is, indien het gaat om gegevensdragers met digitale inhoud (dvd's , cd's, etc.)
⦁ het product of dienst geen logies, reis, restaurantbedrijf , vervoer, cateringopdracht of vorm van vrijetijdsbesteding betreft
⦁ het product geen los tijdschrift of losse krant is
⦁ de consument niet beeft afgezien van zijn herroepingsrecht

2. De bedenktijd van 14 dagen zoals in lid I genoemd, vangt aan:
o op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van I bestelling
o zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
3. De consument kan zijn beroep op het herroepingsrecht kenbaar maken via , indien gewenst met behulp van het herroepingsformulier dat via de website van Repaircafe Losser , repaircafe losse r.nl , kan worden gedownload.
4. De consument is verplicht om het product binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht te retourneren aan
Repaircafe Losser , bij gebreke waarvan zijn herroepingsrecht komt te vervallen.

Vergoeding van bezorgkosten

I. Indien de consument tijdig van zijn herroepingsrecht gebruik heeft gemaakt en als gevolg daarvan tijdig de volledige bestelling aan Repaircafe Losser heeft geretourneerd, dan zal Repaircafe Losser eventuele door de consument betaalde verzendkosten binnen 14 dagen na ontvangst van de tijdig en volledig geretourneerde bestelling aan de consument terugbetalen.
2. De kosten voor bezorgen komen slechts voor rekening van Repaircafe Losser voor zover de volledige bestelling wordt geretourneerd.

Vergoeding retourkosten


Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige bestelling tijdig retourneert, dan komen de kosten voor het retourneren van de volledige bestelling voor rekening van de consument.

Opschortingsrecht


Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.

Retentierecht

l. Repaircafe Losser kan een beroep doen op zijn retentierecht en in dat geval producten van de klant onder zich houden, totdat de klant alle nog openstaande rekeningen ten aanzien van Repaircafe Losser heeft voldaan, tenzij de klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.
2. De retentierecht geldt eveneens op grond van eerdere overeenkomsten waaruit de klant nog betalingen verschuldigd is aan Repaircafe Losser
3. Repaircafe Losser is nooit aansprakelijk voor eventuele schade die de klant mogelijkerwijs lijdt als gevolg van het gebruikmaken van zijn retentierecht.

Verrekening


Tenzij de k:lant een consument is, doet de k:lant afstand van zijn recht om een schuld aan Repaircafe Losser te verrekenen met een vordering op Repaircafe Losser

 

 

Eigendomsvoorbehoud

I. Repaircafe Losser blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de klant volledig heeft voldaan aan al zijn betalingsverplichtingen ten aanzien van Repaircafe Losser op grond van wat voor met Repaircafe Losser gesloten overeenkomst dan ook, met inbegrip van vorderingen inzake het tekortschieten in de nakoming.
2. Tot die tijd kan Repaircafe Losser zich beroepen op zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
3. Voordat het eigendom is overgegaan op de klant, mag de klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of anderszins
bezwaren.
4. Indien Repaircafe Losser een beroep doet op zijn eigendomsvoorbehoud, geldt de overeenkomst als ontbonden en heeft Repaircafe Losser het recht om schadevergoeding, gederfde winst en rente te vorderen.

Levering

I. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
2. Levering vindt plaats bij Repaircafe Losser , ten zij partijen anders zijn overeengekomen.
3. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de klant aangegeven adres.
4. Indien de overeengekomen bedragen niet of niet op tijd worden voldaan, heeft Repaircafe Losser het recht om zijn verplichtingen op te schorten totdat het overeengekomen deel alsnog is voldaan.
5. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, met als gevolg dat de klant een verlate levering niet aan Repaircafe Losser kan tegenwerpen.

Levertijd

I. De door Repaircafe Losser opgegeven levertijden zijn indicatief en geven de klant bij overschrijding daarvan geen recht op ontbinding of schadevergoeding , tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen.
2. De levertijd vangt aan op het moment dat de klant het (elektronische) bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een (elektronische) bevestiging heeft gekregen van Repaircafe Losser
3. Overschrijding van de opgegeven levertijd geeft de klant geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht om de overeenkomst te
ontbinden , tenzij Repaircafe Losser niet binnen 14 dagen na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand kan leveren of partijen hierover iets anders hebben afgesproken.

 

 

Transportkosten


Transportkosten zijn voor rekening van de klant, tenzij partijen hierover iets anders hebben afgesproken.


Verpakking en verzending

I. Indien de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan dient de klant, alvorens het product in ontvangst te nemen, hiervan door de expediteur c.q. bezorger een aan tekening op te laten maken, bij gebreke waarvan Repaircafe Losser niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade.
2. Indien de klant zelf voor transport van een product zorgdraagt, dient hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer te melden aan Repaircafe Losser , bij gebreke waarvan Repaircafe Losser niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade.

Bewaring

I. Indien de klant bestelde producten pas later afneemt dan de overeengekomen leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de klant.
2. Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan we! verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de klant.


Garantie

l. De garantie met betrekking tot producten is uitsluit end van toepassing op defecten , veroorzaakt door ondeugdelijk(e) fabricage, constructie of materiaal.
2. De garantie geldt niet in het geval van normale slijtage en van schade ontstaan als gevolg van ongevallen, aangebrachte wijzigingen aan het product, nalatigheid of ondeskundig gebruik door de klant, alsmede wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld.
3. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de klant in ontvangst neemt.

Ruilen

l. Het ruilen van gekochte artikelen is alleen mogelijk indien aan de volgende voorwaarden is voldaan:

⦁ ruilen vindt plaats binnen 30 dagen na aankoop tegen overlegging van de originele factuur
⦁ het product wordt teruggebracht in de originele verpakking c.q. met de nog aangehechte originele (prijs)kaartjes
⦁ her product is nog niet gebruikt

2. Afgeprijsde artikelen, niet-houdbare artikelen zoals levensmiddelen, op maat gemaakte artikelen of speciaal voor de klant aangepaste artikelen kunnen niet worden geruild.

 

 

 

 

Vrijwaring


De klant vrijwaart Repaircafe Losser tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door Repaircafe Losser geleverde producten en/of diensten.

Klachten

l. De klant dient een door Repaircafe Losser geleverd product of verleende dien st zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijke1wijs van de overeenkomst mocht ve1wachten, dan dient de klant Repaircafe Losser daarvan zo spoedig mogelijk , doch in ieder geval binnen I maand na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen.
3. Consumenten dienen Repaircafe Losser uiterlijk binnen 2 maanden na constatering van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te stellen.
4. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Repaircafe Losser in staat is hierop adequaat te reageren.
5. De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.
6. Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe eiden dat Repaircafe Losser gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.


Ingebrekestelling

I. De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan Repaircafe Losser
2. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling Repaircafe Losser ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt.

Hoofdelijke aansprakelijkheid klant


Als Repaircafe Losser een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomst aan Repaircafe Losser verschuldigd zijn.

  

 

Aansprakelijkheid Repaircafe Losser

I. Repaircafe Losser is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
2. Indien Repaircafe Losser aansprakelijk is voor enige schade, is bet slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.
3. Repaircafe Losser is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.
4. Indien Repaircafe Losser aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van bet schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot bet (gedeelte van bet) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
5. Alie afbeeldingen, foto's, kleuren, tekeningen , omsclrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.

 

 

Vervaltermijn


Elk recht van de klant op schadevergoeding van Repaircafe Losser vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van bet Burgerlijk Wetboek.

Recht op ontbinding

I. De klant heeft bet recht de overeenkomst te ontbinden wanneer Repaircafe Losser toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt.
2. Is de nakoming van de verplichtingen door Repaircafe Losser niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Repaircafe Losser in verzuim is.
3. Repaircafe Losser heeft bet recht de overeenkomst met de klant te ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel indien Repaircafe Losser kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om te vrezen dat de klant zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen.

Overmacht

I. In aanvulling op bet bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van Repaircafe Losser in de nakoming van enige verplichting ten aanzien van de klant niet aan Repaircafe Losser kan worden toegerekend in een van de wil van
Repaircafe Losser onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk word! verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van Repaircafe Losser kan worden verlangd.
2. Tot de in lid I genoemde overmachtsituatie worden ook - doch niet uitsluitend - gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand,
rellen, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleverancier s, bezorgers of andere derden; onve1wachte stroom-, elektriciteits- internet-, computer- en telecomstoring en; computervirussen , stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen.
3. Indien zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Repaircafe Losser I of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen , dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Repaircafe Losser er weer aan kan voldoen.
4. Vanaf het moment dat een ovennachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst
schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden.
5. Repaircafe Losser is in een overmachtsituatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmachttoestand enig voordeel geniet.

 

 

 


Wijziging van de overeenkomst

I. Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.
2. Voorgaand lid is niet van toepassing bij producten die zijn afgenomen in een fysieke winkel.

Wijziging algemene voorwaarden

I. Repaircafe Losser is gerechtigd deze algemene vo01waarden te wijzigen of aan te vullen.
2. Wijziging en van ondergeschikt belang kunnen te alien tijde worden doorgevoerd.
3. Grote inhoudelijke wijzigingen zal Repaircafe Losser zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
4. Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen.

Overgang van rechten

I . Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van Repaircafe Losser .
2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83 , tweede lid, Burgerlijk Wetboek.

Overgang van rechten

I . Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van Repaircafe Losser
2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in attikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek.

Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

I. Wanneer een of meerdere bepalingen van deze algemene voo1waarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen
van de ze voorwaarden niet aan.
2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, word! in dat geval vervangen door een bepaling die het dichts t in de buurt komt van wat Repaircafe Losser bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

Toepasselijk recht en bevoegde rechter

I. Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederland s recht van toepassing.
2. De Nederlandse rechter in bet arrondissement waar Repaircafe Losser is gevestigd / praktijk houdt / kantoor houdt is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.


Opgesteld op  I januari 2022 .

 

Wij gebruiken cookies op onze web site. Sommigen zijn essentieel voor het correct functioneren van de site, terwijl anderen ons helpen om de site en gebruikerservaring te verbeteren (tracking cookies). U kan zelf kiezen of u deze cookies wil toestaan of niet. Let op dat als u onze cookies weigert mogelijk niet alle functies van de site beschikbaar zijn.